woensdag 29 augustus 2012

Testing testing

Sinds een dikke maand is Febe beginnen sukkelen met extreme luieruitslag. 2 bezoekjes aan de dokter en 2 andere zalfjes later en nog geen zalfjes later, was ik het beu. Ik ging die katoenen luiers eens proberen. Bij de onthaalmoeder mijn verhaal gedaan en 's anderendaags stond er een hele doos op mij te wachten. Blijkbaar had een andere mama dat ook ooit geprobeerd en ik mocht ze lenen.

De luiers - Lotties - waren wel wat klein, maar na een dag (echt één dag) was de uitslag verdwenen. Niks chemische rommel, gewoon een katoentje rond de billen.
Ondertussen heb ik bij babybum.nl een huurpakket besteld om verschillende luiers te kunnen testen alvorens tot aankoop over te gaan. Gisteren zaten ze in de bus, hoera hoera!

Ik ga hier mijn bevindingen over de verschillende luiers bijhouden, gewoon voor mezelf eigenlijk, om nadien een goede keuze te kunnen maken. Als jullie nog tips hebben over wat goede luiers zijn/moeten zijn, geef ze gerust hoor!

Mijn eerste gedachten? Ik vind de luiers prachtig. En zo lekker zacht! Heel wat anders dan de lotties die ik tot nu toe leende, amai!
Afbeelding

Ik vond het wel wat moeilijk om uit te vissen welke luier bij welke naam hoort, maar het is gelukt. Hopelijk vergeet ik het overbroekje bij de flexitots niet. Die zien er helemaal niet uit alsof ze er een nodig hebben.
De bamboozle stretch ligt nu nog in bedje, samen met het overbroekje. Ik vond dat wel wat groot aan haar beentjes precies. Nu ja, we zullen zien of het bed dadelijk nat is of dat ik het mij allemaal inbeeld.
Afbeelding

En zodra ze wakker is, kunnen we echt aan de slag. Ik heb namelijk een dagje vrij. Het pakket kon echt op geen betere dag geleverd zijn [smile]

3 opmerkingen:

  1. Ik gebruik al 3,5 jaar bambino mio maar enkel overdag. Voor mijn dochter (de oudste) vond ik die heel goed maar voor mijn zoontje niet. Enkele weken na zijn geboorte ben ik toch maar overgeschakeld op pampers omdat bij elke natte luier telkens AL zijn kleertjes nat waren. Bij jongens is dat anders, hè ;-) Toen hij 1 jaar werd, probeerde ik nog eens de bambino mio's en toen lukte het wel. En sinds enkele weken zijn we (voorlopig) van de luiers vanaf.
    De eerste 4 weken gebruikte ik de luiers ook 's nachts maar mijn dochter werd telkens wakker van natte billetjes. Vanaf ze 's nachts een pampertje droeg, sliep ze door.
    Ken je Doekjes en broekjes in Leuven?
    PS Toffe overzichtsfoto van al die mooie kleurrijke luiers op de salontafel! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai, zo een leuke kleuren! mijn zus probeerde het ook eens met de katoenen luiers maar die zagen er lang niet zo leuk uit als die van jou, en als het prutske haar probleempje maar opgelost is eh. Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een toffe reacties!! Merci! Ik ken doekjes en broekjes, maar jammer dat het zo ver weg is.

    BeantwoordenVerwijderen