zondag 30 augustus 2009

Een nieuwe muts ... weeral

Mijn laatste nieuwe muts is klaar. Ik hoop dat ik ze deze winter veel kan opzetten. Ik ga ze nog proberen te voeren met fleece. Over een week start ik met naailessen, dus dat zal nog wel in orde komen. Het is dit keer een model geworden met oorflapjes. Extra warm hoopte ik, maar de flapjes zitten wel wat lager dan mijn oren. Maar dan is mijn nek een beetje warmer zeker.

Misschien vragen jullie je wel af waarom ik zoveel mutsen maak. Ik probeer zoveel mogelijk goede dingen voor het milieu te doen (ecologisch heet zoiets zeker). In onze tuin wordt er niet gesproeid (niet met vergif en ook niet met kostbaar water), we proberen vaker biologische groenten te kopen, hebben een eigen moestuintje, ... en maar 1 auto. Ik ga dus elke dag met mijn fiets naar het werk (14 km ... ook als het sneeuwt, ook als het regent, ...) en dan kan je een muts goed gebruiken.

Daarnaast brei ik ook gewoon graag mutsen (op geleende rondbreinaalden). Saartje, ik geef ze weer terug hoor, beloofd! En ik schaf mij binnenkort zo'n heel pakketje aan, ook beloofd!
De eerste bestelling is trouwens ook binnen. Mijn schoonmama vond deze muts heel erg mooi en ik heb dan maar voorgesteld dat ik er voor haar ook een zou maken. Zo heb ik een goed excuus om weer een muts te breien!
Voor wie ze ook wil maken, is hier het patroon. Je moet wel lid zijn van Ravelry om het te kunnen downloaden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten