dinsdag 9 oktober 2012

Luiertjes review 3

En jawel hoor, ik testte er nog :-) Wat is dat verslavend wasbaar luieren! Ik ben constant aan het kijken op fora en marktplaats of er nog iets leuks te koop is, maar mijn man vindt het nu toch wel goed geweest.
Op dit moment luieren we even niet meer wasbaar 's nachts wegens teveel uitslag (echt vuurrode billen). Strippen al geprobeerd, maar dat hielp niet. Ik twijfel nog of ik een ecoposh moet kopen, maar die dingen zijn zo duur... als je iemand kent die er eentje wil uitlenen om te proberen, wij zouden daar heel blij mee zijn. Of als iemand echt nog tips voor ons heeft, geef ze gerust.

Strikluiers
Eerste indruk: Wat lijkt me dat leuk! Ik ben al fan van de prefoldjes in een overbroekje en dit moet toch iets soortgelijks zijn.
Pasvorm: Het past, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik vind het toch een gehannes met die lintjes. Ik heb deze luier daarom ook maar een keer getest. Misschien moet ik er meer ervaring in opdoen.
Lekken/absorptie: Goed nat na een dutje, maar er zijn geen lekken door het overbroekje heen.
*** foto vergeten maken en het was ook 'lang genoeg geweest' voor Febe ***

De Ones & Twos
Eerste indruk: Wat is die klein!
Pasvorm: Verrassend genoeg paste de luier toch rond dochterlief haar billetjes. Zat wel goed vond ik.
Lekken/absorptie: We hebben hem nu verschillende keren getest, met extra inlegger, zonder extra inlegger (bamboe) en telkens is er na een uurtje, anderhalf uur een lek. Hij lijkt me bijgevolg ideaal voor kleine baby's, maar niet voor peuters. Als je per luier 2 bamboe boosters moet kopen, zit je volgens mij aan dezelfde kostprijs als een easyfit. Ik denk ook niet dat het hier zou lukken met 2 inleggers. Dan ga ik hem niet meer dicht krijgen vrees ik.
De melding 'One size, fits most' vind ik wel uitermate grappig :-)
Afbeelding
Afbeelding

Itti Bitti Tutto
Eerste indruk: Deze kenden we al, dus van een eerste indruk was er geen sprake meer.
Pasvorm: Goed, zeker nu we weten dat hij echt heel laag om de billetjes moet.
Lekken/absorptie: Met alle inleggers, houdt hij het zeker 3 uur. Ik blijf alleen twijfelen aan de drukknoopjes.
Afbeelding

De totsbots bamboozle stretch met Poppolini overbroekje
Eerste indruk: De bamboe kennen we al, we hebben er zelf 2, dus van een eerste indruk was er geen sprake meer. Het poppolini overbroekje zag er mooi uit. Het leek redelijk groot, maar eens om viel dat goed mee.
Pasvorm: Super! Die extra stukjes aan de beentjes zijn toch wel handig.
Lekken/absorptie: Na een dutje niet helemaal verzadigd en ook totaal geen lekken. Als we nog overbroekjes nodig zouden hebben, zou ik deze zeker overwegen.
Afbeelding
Afbeelding

De inlegvellen van popli
Eerste indruk: De popli inlegvellen zijn iets doorzichtiger dan ik gewoon ben. Een beetje een zijdeachtige structuur. Het nadeel vind ik dat ze geplooid uit de doos komen. Dat maakt het plooien (nodig want ze zijn te groot voor de luiers) wat ingewikkelder.
Pasvorm: Te lang voor de meeste luiers waardoor naar binnen vouwen nodig is..
Conclusie: Ik ben meer fan van de dingen op rol. Na het wassen zijn dit mijn favoriete vellen geworden. Wat blijven die mooi! En je kan ze makkelijk in 3 knippen (meer vellen voor hetzelfde geld dus). Deze sla ik volgende keer echt in voor onszelf.

De inlegvellen van disana
Eerste indruk: Ze zijn iets groter dan de inlegvellen die ik nu gebruik. De structuur is wel mooi. Het lijkt op zachter toiletpapier.
Pasvorm: Te lang voor de meeste luiers waardoor naar binnen vouwen nodig is..
Conclusie: Goed!

De Rocking Green (wasmiddel)
Eerste indruk: Het ruikt redelijk fris.
Na gebruik: De geur blijft niet in de luiers hangen, maar er zit wel nog een restje in het bakje van mijn wasmachine. Dat doen de andere poeders niet.

DeTots Bots potion (wasmiddel)
Eerste indruk: Redelijk neutrale geur.
Na gebruik: De geur blijft niet in de luiers hangen. Verder geen verschil met andere waspoeders.

Het luieremmerpoeder van Rocking Green
Eerste indruk: Ruikt lekker als je ermee schudt
Na gebruik: Ik zou dit niet gebruiken. Ik merk geen verschil als de emmer open gaat. Mijn teatree druppeltjes die ik normaal gebruik zorgen voor een betere geur.

2 opmerkingen:

  1. Wat ze nu toch allemaal op de markt hebben. Mijn eigen (toen ik klein was dus) pampers waren ook wasbare, maar gewoon tetradoeken met een veiligheidsspeld. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb twee soorten en ben voorstander van de velcro luier. met popeline overbroekje. de luiers zijn van het merk Lotties.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen