zondag 31 januari 2010

Stempelen

Een tijd geleden nam ik me voor om meer te posten op deze blog. Vandaar dat ik u dit misbaksel niet kan ontzeggen.
Ik wilde een stempel maken. Dat zag er helemaal niet zo moeilijk uit in die tutorials, dus ik ging op zoek naar zo'n lino-graveer ding. In mijn omgeving bleek dat niemand te hebben, dus heb ik er maar een gekocht. Dat stempelen, dat zou mij toch wel lukken - dacht ik. Nu zit ik hier dus met een gedrocht van een stempel, verschrikkelijk veel gommen en een lino-setje dat waarschijnlijk nooit meer gebruikt zal worden. Iemand enig idee hoe ik dit kan leren?

Bij gebrek aan verf en stempelkussen, smeerde ik wat textielverf op de stempel. Misschien is dat het wel? Ik neem hem eens mee naar 't werk voor een beproeving met een echt stempelkussen.

10 opmerkingen:

  1. Allez gij, ik vind dat best wel een schattig meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook wel iets hebben, kan je echter niet helpen, zit met hetzelfde probleem ;s

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik hou me ook aanbevolen voor suggesties... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welke handleiding heb je? Ik heb deze gebruikt om het te leren: http://www.wardi.dk/2009/05/eraser-stamp-tutorial-part-1.html.
    Je meisje is echt tof, ik denk dat je nu 't best nog wat lino weghaalt waar er blauw zit waar 't niet moet zitten. Gewoon zorgen dat de lijntjes die er uit moeten komen er goed bovenuit zitten. En textielverf is veel moeilijker aan te brengen dan 't werken met een inktpad hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik weet het niet, dat ziet er toch wel schattig uit, die inkt zal ook wel niet ideaal geweest zijn. Tof dat je meedoet met het pay it forward game!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He wat grappig, ik herken er mijn mini astronautje in... Ik gok dat echte stempelinkt al een stuk beter gaat werken! Verf is niet geschikt voor stempels namelijk... Ik zou zeggen: probeer eerst stempelinkt en bekijk dan, zoals Mamasha ook zegt, waar nog wat weg gesneden kan worden. En...oefening baart kunst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was ook zo'n mooi plaatje! En het zag er nog gemakkelijk uit ook, maar dat bleek dus helemaal niet te zijn. Ik heb het daarna met stempelinkt gedaan, maar dat gaf ook niet zo'n mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi,

    Ik ben je swap-partner van de blog-follower-swap en ben je blog aan het bekijken ;-) Wat leuk is ie!! Wat een schattig hondje!!! En deze stempel, hihi! Ik vind stempelen zelf helemaal het einde! Vooral op stof is het heel erg leuk! Helaas lukt het mij ook niet om zelf een stempel te maken, dus zodra het jou lukt, laat je het mij dan ook weten ;-) Leuk je zo te leren kennen! Kom je ook een keertje op mijn blog kijken? Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi,
    Kan het misschien liggen aan het insmeren van de stempel met verf? Ik stempel wel met verf op stof, maar ik maak zelf een stempel kussentje. Gewoon een stukje karton met stof er om heen, vast zetten met spelden, insmeren met inkt (niet te dik), stempel er in drukken en stempelen maar?? Geen idee of dit de remedie is, maar als je verf op je stempel smeert vul je natuurlijk ook de stukken waar je geen inkt wil...
    gr joyce

    BeantwoordenVerwijderen